Home » Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

1) Hoe kan ik eenvoudig online bestellen bij Kids in the box?

Selecteer het product van uw keuze door er op te klikken, kies eventueel de juiste maat en het aantal stuks en klik op de bestel-button (in winkelwagen) en het product wordt in het winkelwagentje geplaatst.
·         Controleer uw bestelling op de overzichtspagina onder het knopje Winkelwagen, klik op volgende als u tevreden bent.
·         Indien men over een kortingsbon of kadobon beschikt, kan men hier de code ingeven en wordt dit van het bedrag afgetrokken.
·         Log in met je accountgegevens, creëer een nieuw account of kies ervoor om de bestelling te plaatsen als gast.
Het voordeel van een account is dat er voor de toekomst minder handelingen nodig zijn om te bestellen.
·         Vervolgens wordt er om een factuur- en afleveradres gevraagd. Op deze pagina kan u ook opmerkingen in geven, indien u deze heeft. Klik daarna op volgende.
·         Dan komt u op de pagina waar u kan aanduiden wat voor een verzending u wenst en hoeveel deze kost. Ook kan u hier aangeven of u een graag een kadoverpakking wenst. Ook zal u hier onze algemene voorwaarden moeten accepteren voordat u kunt doorgaan. Iets bestellen betekent dat u met onze voorwaarden akkoord gaat. Daarna klikt u op volgende.
·         Kies dan de manier waarop u wilt betalen onder betaalmethodes, klik daarna op volgende.
·         U gaat nu naar een beveiligde omgeving om te betalen en de bestelling af te ronden
·         U ontvangt per email een bevestiging van uw bestelling
·         Zodra wij uw bestelling hebben ingepakt en verstuurd, ontvangt u hiervan bericht.

2) Kan ik de items ook ergens live bekijken?

Ja! Vanaf februari 2019 is er een fysieke winkel, waar je de producten ook live kan bekijken.
U kan vrijblijvend bij ons langs komen om te producten te shoppen of u kan op voorhand een bestelling plaatsen online om daarna de producten af te halen.

 

3) Ik ben toch niet tevreden of de maat is niet goed en wil de items graag ruilen of terugsturen.

U kan er voor kiezen om de items af te halen en dan het product te bekijken bij afhaling OF u heeft het recht om als koper op internet – waarbij goederen verzonden worden en niet ter plaatse afgehaald, en indien het een particuliere consument betreft – binnen de 14 dagen de bestelling terug te sturen.
Als consument heb je het recht aan de verkoper mee te delen dat je afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motieven, binnen 14 werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product.
Hoe ga je te werk?
1.    Je stuur een email naar info@kidsinthebox.be met de melding van de retour en het rekeningnummer waarop het geld teruggestort moet worden.
2.    Je stuurt de zending voldoende gefrankeerd terug naar Kids in the box – Heidestatiestraat 52 – 2920 Kalmthout.
LET OP! De goederen moet in ongebruikte staat en in de originele verpakking zijn!
3.    We ontvangen de goederen en kijken de staat na.
4.    De retourbetaling zal dan geschieden binnen 30 dagen op het door jou opgegeven rekeningnummer, indien de goederen ons onbeschadigd toegezonden werden.
5.    Als je gebruik maakt van je recht op retour, heb je recht op teruggave van het totaal betaalde bedrag, inclusief de verzendkosten. De verzendkosten voor het terugsturen en het risico voor het terugsturen -  bijvoorbeeld voor eventueel zoekraken - liggen bij de klant.
6.    Dit verzakingsrecht vervalt indien je de goederen komt ophalen. Je hebt dan immers de mogelijkheid de goederen te bekijken voor je ze meeneemt, het betreft hier dan geen verkoop `op afstand` meer. Dan kan er eventueel geruild worden in de winkel, mits de producten nog in originele en ongebruikte staat zijn.

4)Hoe weet ik dat mijn bestelling bij Kids in the box goed is aangekomen?

Na het plaatsen en betalen van uw bestelling, ontvangt u een bevestiging van uw bestelling op het opgegeven email adres. Als dit niet het geval is, dan graag bericht info@kids-in-the-box.be.

5) Wanneer leveren jullie mijn bestelling en hoeveel kost deze?

Pas nadat uw betaling of een betalingsbevestiging door ons is ontvangen, versturen wij de bestelling!
U heeft de keuze om uw bestelling op te halen in Kalmthout of te laten versturen.
Ophalen van pakketten kan te Heidestatiestraat 52 – 2920 Kalmthout. 
Dit kan tijdens de openingsuren van de winkel.
U betaalt dan uiteraard geen verzendingskosten.
Wil u graag de bestelling thuis ontvangen? Dan bedragen de verzendkosten:
- €6,50 voor verzendingen binnen België naar een adres.
- €9,95 voor verzendingen naar Nederland & Duitsland naar een adres.

Voor bestellingen van meer dan €100 euro is de verzending gratis in België, Nederland & Duitsland.
Contacteer ons indien u wil aankopen vanuit een ander land dan België, Nederland of Duitsland. 
Betaald u via een overschrijving worden de pakketten pas verzonden na ontvangst van het bedrag.
Foutief doorgegeven leveringsadressen zijn de verantwoordelijkheid van de koper en kunnen aanleiding geven tot extra kosten.
Kids in the box is niet verantwoordelijk voor eventueel zoekgeraakte pakketten. Men kan uiteraard kiezen voor een verzekerde verzending, dan moet dit bij de bestelling worden aangegeven en dan worden de extra kosten hiervoor doorberekend.

6) Op welke manier kan ik betalen?

De betaling geschiedt bij ons uiteraard in een geheel beveiligde betalingsomgeving, via Bancontact, uw bank (KBC,ING,BELFIUS), IDEAL of via een bankoverschrijving.
U ontvangt na een succesvolle betaling van ons een bevestiging van de bestelling en wij zullen deze dan (indien mogelijk) nog dezelfde dag in behandeling nemen.
Betalingen online geven geen extra kosten.
De gegevens die u nodig heeft voor een overschijving zijn:
Naam: Kids in the box
Plaats: Kalmthout
IBAN code: BE08001834989113
SWIFT code/BIC: GEBABEBB
Onder vermelding van uw naam, adres en het nummer van de bestelling.
Voor verdere vragen hierover kunt u contact opnemen.

 7) Ik wil mijn bestelling annuleren kan dat?

Dit is alleen mogelijk als de bestelling nog niet verzonden is, anders dient gebruik te maken van het herroepingsrecht. (zie vraag 2)
Als de bestelling nog niet is verzonden, dus eigenlijk direct na de foutieve bestelling kunt u ons een email sturen en dan annuleren wij de bestelling voor u. Vermeld dan bij uw email bij het woordje onderwerp het woordje annulering zo kunnen wij deze email/annulering er snel uit filteren. Bij ontvangst en na verwerking van de annulering ontvangt u van ons hiervan bericht.
Hoort u niets dan is de email waarschijnlijk niet aangekomen en is het verzendproces al in werking, dan kan u nog gebruik maken van het herroepingsrecht. (zie vraag 2)

8) Hoe kan ik contact opnemen met Kids in the box?

U kan contact opnemen met Kids in the box via de volgende gegevens:
Telefoonnummer +32 3 501 82 80, via e-email op info@kids-in-the-box.be of per post op het volgende adres: Heidestatiestraat 52, 2920 Kalmthout.
Eventuele klachten kunnen hieraan gericht worden.
Ook kan u ons bereiken door het contactformulier in te vullen.