Home » Levering & Ruilen

Levering

Pas nadat uw betaling of een betalingsbevestiging door ons is ontvangen, versturen wij de bestelling! U heeft de keuze om uw bestelling op te halen in Kalmthout of te laten versturen. 

Ophalen van pakketten kan te Heidestatiestraat 52, 2920 Kalmthout tijdens de openingsuren.

 U betaalt dan uiteraard geen verzendingskosten. 

Wilt u graag de bestelling thuis ontvangen? Dan bedragen de verzendkosten: 

– € 6,50 voor verzendingen binnen België naar een adres. 

- € 9,95 voor verzendingen naar Nederland & Duitsland naar een adres. 

Voor bestellingen van meer dan €100 euro is de verzending gratis in België, Nederland & Duitsland.

Contacteer ons indien u wil aankopen vanuit een ander land dan België, Nederland of Duitsland.

Foutief doorgegeven leveringsadressen zijn de verantwoordelijkheid van de koper en kunnen aanleiding geven tot extra kosten.

 

Tenzij anders overeengekomen of uitdrukkelijk anders bepaald, worden de goederen aan de woonplaats van de Klant geleverd binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling.

Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de Klant onverwijld worden gemeld aan Kids in the box.

Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door de Kids in the box was geboden.

Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt. Kids in the box levert uit eigen voorraad en aankopen in de fysieke winkel gaan steeds voor op online aankopen.. Alle artikelen waarbij vermeld staat ‘op voorraad’ worden binnen 2 – 5 werkdagen bezorgd. Artikelen die uit voorraad zijn worden weer aangevuld of gaan uit het assortiment.

Ruilen

U kan er voor kiezen om de items af te halen en dan het product te bekijken bij afhaling OF u heeft het recht om als koper op internet – waarbij goederen verzonden worden en niet ter plaatse afgehaald, en indien het een particuliere consument betreft – binnen de 14 dagen de bestelling terug te sturen.

Als consument heb je het recht aan de verkoper mee te delen dat je afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motieven, binnen 14 werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product.

Hoe ga je te werk?

1.    Je gaat naar ons retourportaal en geeft daar je postcode en je trackingnummer in. 

Daarna klik je op verder.

2.    Gelieve in stap 2 aan te duiden waarom u deze zending graag wil retourneren. Klik daarna op methode van terugbetaling kiezen.

3. Hier hebt u de keuze uit:

A.Ontvang storecredit. U krijgt het bedrag terug in waarde van een kadobon. Deze bon heeft een speciale code die u kan ingeven op onze website. Deze bon is 1 jaar geldig .

C. Money Exchange. Het geld wordt teruggestort op een door u opgegeven bankrekeningnummer. 

4. In stap 4 hebt u de keuze of u het product wil terugzenden of wil retourneren in de winkel.

Als u kiest voor retour terugzenden, zal u kunnen kiezen in welk afleverpunt u het pakketje wil afgeven. Er zal een verzendlabel aangemaakt worden dat u op het pakketje moet kleven. Terugzenden kost 6,50 euro. Dit bedrag zag afgehouden worden van uw tegoed.

Ruilen in de winkel is gratis.

5. Stap 5 is een overzicht van de door u opgegeven gegevens.  Als deze gegevens fout zijn kan u ze nu wijzigen.

Daarna klikt u op bevestigen.

6. Indien u hebt gekozen voor retourneren via terugzenden, zal u nu een verzendlabel krijgen dat u op het pakketje moet kleven.

LET OP! De goederen moet in ongebruikte staat en in de originele verpakking zijn!

7.  We ontvangen de goederen en kijken de staat na.

8.    De retourbetaling zal dan geschieden binnen 30 dagen op het door jou opgegeven rekeningnummer of via een kadobon voor de website, indien de goederen ons onbeschadigd toegezonden werden.

9.    Als je gebruik maakt van je recht op retour, heb je recht op teruggave van het totaal betaalde bedrag, inclusief de verzendkosten. De verzendkosten voor het terugsturen en het risico voor het terugsturen -  bijvoorbeeld voor eventueel zoekraken - liggen bij de klant.

10.    Dit verzakingsrecht vervalt indien je de goederen komt ophalen. Je hebt dan immers de mogelijkheid de goederen te bekijken voor je ze meeneemt, het betreft hier dan geen verkoop `op afstand` meer.

Heb je de goederen komen afhalen, kan je ze steeds komen ruilen in de fysieke winkel tijdens de openingsuren.

Dit kan enkel indien de goederen in originele en ongebruikte staat zijn.