• Van 1/7 tot 31/7, koop voor min. €75 uit onze summeroutlet en krijg 10% extra korting!
  • code EXTRASUMMER
Home » Levering & Ruilen

Levering

 

Pas nadat uw betaling of een betalingsbevestiging door ons is ontvangen, versturen wij de bestelling! U heeft de keuze om uw bestelling op te halen in Kalmthout of te laten versturen.

Ophalen van pakketten kan op afspraak op het volgende adres: Kapelstraat 71, 2920 Kalmthout. OPGELET: dit kan enkel op afspraak e is geen fysieke winkel!

U betaalt dan uiteraard geen verzendingskosten.

Wilt u graag de bestelling thuis ontvangen? Dan bedragen de verzendingskosten:

– €6,50 voor verzendingen binnen België naar een adres.

- €9,95 voor verzendingen naar Nederland & Duitsland naar een adres.

Voor bestellingen van meer dan €100 euro is de verzending gratis in België. Voor Nederland & Duitsland is de verzending gratis vanaf €150.

Contacteer ons indien u wil aankopen vanuit een ander land dan België, Nederland of Duitsland.

Momenteel bieden wij enkel verzendingen naar België, Nederland & Duitsland aan.

Foutief doorgegeven leveringsadressen zijn de verantwoordelijkheid van de koper en kunnen aanleiding geven tot extra kosten.

Tenzij anders overeengekomen of uitdrukkelijk anders bepaald, worden de goederen aan de woonplaats van de Klant geleverd binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling.

Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de Klant onverwijld worden gemeld aan Kids in the box.

Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door de Kids in the box was geboden.

Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt. Kids in the box levert uit eigen voorraad. Alle artikelen waarbij vermeld staat ‘op voorraad’ worden binnen 2 – 5 werkdagen bezorgd. Tijdens drukke periodes kan deze levertermijn langer zijn. In dat geval wordt dit uiteraard duidelijk gecommuniceerd naar de koper toe. De vermelde leveringstermijnen zijn niet bindend, maar worden louter als aanwijzing gegeven. Geen enkele vertraging in levering kan aanleiding geven tot verbreking van de koop of betaling van schadevergoedingen ten voordele van de koper. Wij hebben het recht gedeeltelijke leveringen te verrichten. In geval van niet-levering van de goederen worden de eventueel door de koper betaalde sommen terugbetaald zonder interest of andere vergoeding. Artikelen die uit voorraad zijn worden weer aangevuld of gaan uit het assortiment. Aankopen in de fysieke winkel gaan voor op de online aankopen. Indien het product dat u besteld heeft, ondertussen fysiek verkocht is, wordt u op de hoogte gesteld. Dan krijgt u de keuze een ander product in de plaats te bestellen of  krijgt u uw aankoopbedrag terug.

 

Ruilen

U kan er voor kiezen om de items af te halen en dan het product te bekijken bij afhaling OF u heeft het recht om als koper op internet – waarbij goederen verzonden worden en niet ter plaatse afgehaald, en indien het een particuliere consument betreft – binnen de 14 dagen de bestelling terug te sturen.

Als consument heb je het recht aan de verkoper mee te delen dat je afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motieven, binnen 14 werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product.

Hoe ga je te werk?

1.  Je stuurt een email naar info@kids-in-the-box.be met daarin wat je wil retourneren en waarom. 

2. Daarna ontvang je van ons een email terug met de uitleg hoe je kan retourneren en of je wel kan retourneren.

- Je kan enkel items retourneren die in goede staat en in de originele verpakking zitten. Omdat onze items allemaal afgeprijsd zijn en we toch willen aanbieden dat je kan retourneren, krijg je enkel winkeltegoed terug. U krijgt dan het bedrag terug in waarde van een kadobon. Deze bon heeft een speciale code die u kan ingeven op onze website. Deze bon is 1 jaar geldig .

Indien u van ons een GO krijgt, kan je volgende stappen volgen om te retourneren:

1.    Je gaat naar ons retourportaal en geeft daar je postcode en je trackingnummer in. 

Daarna klik je op verder.

2.    Gelieve in stap 2 aan te duiden waarom u deze zending graag wil retourneren. Klik daarna op methode van terugbetaling kiezen.

3. Hier kan u enkel kiezen voor storecredit, dit omdat wij alles aanbieden aan kleine prijsjes.

U krijgt het bedrag terug in waarde van een kadobon. Deze bon heeft een speciale code die u kan ingeven op onze website. Deze bon is 1 jaar geldig .

4. In stap 4 hebt u de keuze of u het product wil terugzenden of wil retourneren op ons adres (opgelet: wij zijn geen fysieke winkel meer, dan dient u eerst te kiezen tegen wat u wil ruilen)

Als u kiest voor retour terugzenden, zal u kunnen kiezen in welk afleverpunt u het pakketje wil afgeven. Er zal een verzendlabel aangemaakt worden dat u op het pakketje moet kleven. Terugzenden kost 6,50 euro. Dit bedrag zag afgehouden worden van uw tegoed.

Ruilen in de winkel is gratis.

5. Stap 5 is een overzicht van de door u opgegeven gegevens.  Als deze gegevens fout zijn kan u ze nu wijzigen.

Daarna klikt u op bevestigen.

6. Indien u hebt gekozen voor retourneren via terugzenden, zal u nu een verzendlabel krijgen dat u op het pakketje moet kleven.

LET OP! De goederen moet in ongebruikte staat en in de originele verpakking zijn!

7.  We ontvangen de goederen en kijken de staat na.

8.    De retourbetaling zal dan geschieden binnen 30 dagen  via een kadobon voor de website, indien de goederen ons onbeschadigd toegezonden werden.

9.   Als je gebruik maakt van je recht op retour, heb je recht op teruggave van het totaal betaalde bedrag, inclusief de verzendkosten. De verzendkosten voor het terugsturen en het risico voor het terugsturen -  bijvoorbeeld voor eventueel zoekraken - liggen bij de klant. Indien je meerdere artikelen hebt besteld en niet alles retourneert zullen de verzendingskosten niet vergoed worden.

Belangrijk om te weten: Indien de klant het voordeel heeft genoten van de gratis verzendkosten boven de 100 euro en het orderbedrag na retour lager is dan 100 euro heeft Kids in the box  het recht de verzendkosten alsnog in rekening te brengen door het terug te storten bedrag te verminderen met de te betalen verzendkosten.

10.    Dit verzakingsrecht vervalt indien je de goederen komt ophalen. Je hebt dan immers de mogelijkheid de goederen te bekijken voor je ze meeneemt, het betreft hier dan geen verkoop `op afstand` meer.

 

 De e-mails die verzonden worden vanuit ons retourportaal zijn niet aanpasbare standaard e-mails, deze zijn daarom niet bindend. Er kunnen dus afwijkingen zijn in het retourbeleid. Hiervoor leest u best onze algemene voorwaarden.

 

UITZONDERINGEN:

-Afgeprijsde artikelen of artikelen uit de outlet kunnen niet geruild worden, noch geld voor teruggegeven worden.

- Wegens hygiënische redenen is het niet mogelijk om ondergoed, kousen of zwemkledij te ruilen of terug te sturen.

 

 

 

 

OPGELET: goederen uit de outlet/uitverkoop kunnen niet geruild worden, noch geld of een tegoedbon voor teruggegeven worden.